Outdoor 🍀

Jagttegnsundervisning, jagtprøve og jagttegn. Læs mere om hvad det kræver at få jagttegn længere nede. Du kan tilmelde dig fra du er 15 år, men kan først gå op til prøve når du er 16 år!

Pierre Villum Schou
Mandag den 26. februar 2024 fra kl. 1800 - 2100 på Allerslev skole (biologi lokalet).
Fra 15 år til og med 18 år.
Udgifter til prøvegebyr og skydebane
Holdet er fyldt.

Målsætningen for kurset er at lære det pensum og den praktik, der kræves for at kunne bestå en jagtprøve. OBS!!! Vær opmærksom på at du først kan gå til prøve når du er 16 år!
Endvidere gives teoretiske og praktiske lektioner vedrørende våbenkursus, som er en forudsætning for at kunne gå op til en jagtprøve. Det er en forudsætning for at kunne gå til jagtprøve, at du har deltaget i undervisningen fra start, og at du møder frem hver gang.
Der vil være 10 undervisningsgange i biologi lokalet på Allerslev skole. På dette hold ligger undervisningen hver mandag fra kl.18.00 til kl. 21.00.
Ungdomsskolen har undervisningsmaterialet: Bog & lovsamling fra Danmarks Jægerforbund med til dig den første dag. Det er vigtigt, at du oplyser din e-mail og dit telefonnummer ved tilmelding, således at vi kan kontakte dig. Ligeledes er det vigtigt, at du har et Nemid, til at kommunikere med det offentlige.
Undervisningen er gratis, men du skal selv betale et prøvegebyr på ca. 350 kr. og 2 x 150kr. til skydning (de 2 gange vi skal på skydebane aftaler vi sammen på holdet).
Undervisningen starter mandag den 26. februar 2024 fra det nævnte tidsrum fra kl. 18.00 - 21.00. Der vil som nævnt være ialt 10 undervisningsgange plus skydning.
Ungdomsskolens hold kører ikke i folkeskolernes ferier, medmindre læreren på det enkelte hold har informeret om andet!
Underviser:
Lejre Jagtforening v. Pierre Schou