Keramik 8

Er du til beskidte fingre, ro i hovedet og hyggeligt fællesskab, så er ungdomsskolens keramikværksted lige noget for dig. Læs mere længere nede.

Teresa Thomsen
5. maj 2024 kl. 10.00-15.00
Ungdomsskolen i Hvalsø
Fra 12 år til og med 21 år. Og du skal gå på et af følgende klassetrin: 7. 8. 9. 10.
Der er 4 pladser tilbage.

På dette hold kan du producere din egen keramik eller en hjemmelavet gave. Du vil bliver introduceret til materialets muligheder samt de teknikker, man bruger i formgivninger, dekorationen og glasseringen af leret, så du kan kreere din egen brugskunst og skulpturer. På holdet arbejder vi med stenlertøj og har to elektriske drejeskiver til rådighed. Vi undersøger de udfordinger, der opstår undervejs, og lærer af dem med og af hinanden.
Man skal være obs på, at vi ikke når at brænde og glasere vores genstande på én søndag, derfor er det en god idé at tilmelde sig på et efterfølgende hold.
Man skal selv have frokost med til keramikværkstederne!

At lave keramik er en længere proces - men pas på man bliver dybt afhængig af det :-)

Der ligger keramik søndage på føgende dage:

Keramik søndag 8: 5. maj 2024 kl. 10.00-15.00

Teresa Thomsen